Aanvragen
-
Hoe kan ik mijn betrouwbaarheidsniveau verhogen?
Een hoger betrouwbaarheidsniveau kunt u eenvoudig krijgen door een nieuwe aanvraag op het benodigde niveau te doen. Als u al eHerkenning heeft dan beëindigen wij automatisch het lagere niveau voor u.
-
Hoe kan ik een nieuwe activatiebrief aanvragen?
Uw activatiebrief verloren of de code verlopen? U kunt een nieuwe activatiebrief aanvragen middels het mutatieformulier op onze website.
-
Wat zijn de kosten van een eHerkenningsmiddel?
De kosten worden bepaald per betrouwbaarheidsniveau en contractduur.
-
Ik wil eHerkenning voor een nieuwe gebruiker, hoe doe ik dat?
Als uw bedrijf al eHerkenning heeft dan kunt u eHerkenning voor een nieuwe gebruiker aanvragen met een wijzigingsformulier.
-
Hoelang duurt het voordat mijn aanvraag is verwerkt?
Aanvragen voor nieuwe eHerkenningsmiddelen worden gemiddeld binnen 1 week verwerkt (indien correct en compleet ingevuld).
-
Wat is een OTP device?
Een OTP Device is een One Time Password generator. Iedere keer dat u gaat inloggen genereert dit apparaat een tijdelijk wachtwoord.
-
Hoe kan ik een gebruiker aanmelden als beheerder?
U kunt een gebruiker aanmelden als beheerder met een wijzigingsformulier.
-
Hoe kan ik een eHerkenningsmiddel aanvragen?
U kunt eHerkenning aanvragen op onze website. Bekijk hier de stappen die u dient te doorlopen.
-
Kan ik eHerkenning aanvragen voor een fiscale eenheid?
Op dit moment is eHerkenning niet mogelijk voor een fiscale eenheid. De Belastingdienst werkt aan een oplossing.
-
Hoe kan ik voor meerdere gebruikers wijzigingen doorgeven?
Dat kunt u doen via de Beheermodule of via de eHerkenning wijzigingspagina.
-
Welk betrouwbaarheidsniveau heb ik nodig?
Op eHerkenning.nl kunt u gemakkelijk zien waar en met welk niveau u kunt inloggen.
-
Kan ik met spoed een eHerkenningsmiddel aanvragen?
Indien u de spoedprocedure op werkdagen voor 14:00 uur start, verwerken wij deze nog dezelfde dag.
-
Ik heb een upgrade aangevraagd maar nu kan ik niet inloggen op het niveau van mijn oude eHerkenningsmiddel. Wat moet ik doen?
Indien u zelf geen beheerder bent, dient u uw beheerder te vragen om de juiste machtigingen op het nieuwe middel te activeren.
-
Wat kost eHerkenning?
Dit is afhankelijk van het betrouwbaarheidsniveau dat u nodig heeft en de contractduur die u kiest. U kunt de actuele tarieven vinden op onze tarievenpagina.
-
Waarom moet ik bij een upgrade het hele bedrag betalen?
Een eHerkenningsmiddel met een hoger betrouwbaarheidsniveau is een geheel ander product waar andere voorwaarden aan verbonden zijn.
-
Hoe wordt het betrouwbaarheidsniveau dat ik nodig heb bepaald?
Het betrouwbaarheidsniveau wordt bepaald door de dienstverlener. Deze heeft daarbij rekening te houden met de afspraken die er zijn gemaakt rondom de privacy van gegevens.
-
Waar kan ik het ondertekenblad gezamenlijke bevoegdheid vinden?
U kunt deze downloaden van onze website.
Activeren
-
Hoe kan ik mijn eHerkenningsmiddel activeren?
U kunt uw eHerkenning activeren op onze website. Hiervoor heeft u de activatiecode nodig die u per brief hebt ontvangen.
-
Hoe kan ik een nieuwe activatiebrief aanvragen?
Uw activatiebrief verloren of de code verlopen? U kunt een nieuwe activatiebrief aanvragen middels het mutatieformulier op onze website.
-
Waar kan ik mijn activatiecode invoeren die in de brief staat?
U kunt uw activatiecode invoeren op onze website. Hiervoor heeft u de activatiecode nodig die u per brief hebt ontvangen.
-
Mijn activatiecode doet het niet. Wat moet ik nu doen?
Waarschijnlijk is uw brief met activatiecode langer dan 30 dagen oud.
-
Zijn er kosten verbonden aan het aanvragen van een nieuwe activatiebrief?
De tarieven zijn afhankelijk van het niveau eHerkenningsmiddel dat u heeft aangevraagd.
-
Waarom verschillen de kosten van een nieuwe activatiebrief per niveau?
De kosten per niveau verschillen vanwege de eisen die aan het niveau worden gesteld.