Aanvragen
-
Kan ik eHerkenning aanvragen voor een fiscale eenheid?
Dit kan, de medewerker dient te beschikken over EH3 en de juiste machtigingen
-
Ik wil eHerkenning voor een nieuwe gebruiker, hoe doe ik dat?
Als uw bedrijf al eHerkenning heeft dan kunt u eHerkenning voor een nieuwe gebruiker aanvragen met een wijzigingsformulier.
-
Wat is een PKIoverheid certificaat en waar vraag ik deze aan?
Public Key Infrastructure
-
Wat zijn de kosten van een eHerkenningsmiddel?
De kosten worden bepaald per betrouwbaarheidsniveau en contractduur.
-
Hoe kan ik een nieuwe activatiebrief aanvragen?
Uw activatiebrief verloren of de code verlopen? U kunt een nieuwe activatiebrief aanvragen middels het mutatieformulier op onze website.
-
Wat is een OTP device?
Een OTP Device is een One Time Password generator. Iedere keer dat u gaat inloggen genereert dit apparaat een tijdelijk wachtwoord.
-
Ik heb een hoger eHerkenningsmiddel nodig, hoe kan ik dat krijgen?
Is er binnen uw organisatie nog geen beheerder die over eHerkenning op het gewenste niveau beschikt? Dan kunt u dit aanvragen via de reguliere aanvraagprocedure.
-
Waar kan ik het ondertekenblad gezamenlijke bevoegdheid vinden?
U kunt deze downloaden van onze website.
-
Hoe kan ik een eHerkenningsmiddel aanvragen?
U kunt eHerkenning aanvragen op onze website. Bekijk hier de stappen die u dient te doorlopen.
-
Hoe kan ik voor meerdere gebruikers wijzigingen doorgeven?
Dat kunt u doen via de Beheermodule of via de eHerkenning wijzigingspagina.
-
Waar dient mijn kopie identiteitsbewijs aan te voldoen?
U mag het BSN doorstrepen
-
Kan ik met spoed een eHerkenningsmiddel aanvragen?
Indien u de spoedprocedure op werkdagen voor 14:00 uur start, verwerken wij deze nog dezelfde dag.
-
Ik wil mijn eHerkenning activeren, maar ontvang geen e-mail of SMS. Hoe los ik dit op?
Als u geen e-mail of SMS ontvangt om uw eHerkenning te activeren, dan raden we deze 3 stappen aan:
-
Welk betrouwbaarheidsniveau heb ik nodig?
Maak gebruik van de zoekfunctie op de homepage om het niveau te achterhalen.
-
Persoonsidentificatie AMP Groep
eHerkenning niveau 3 vereist een fysieke identificatie met de de persoon voor wie het eHerkenningsmiddel
-
Wat kost eHerkenning?
Dit is afhankelijk van het betrouwbaarheidsniveau dat u nodig heeft en de contractduur die u kiest. U kunt de actuele tarieven vinden op onze tarievenpagina.
-
Ik heb een upgrade aangevraagd maar nu kan ik niet inloggen op het niveau van mijn oude eHerkenningsmiddel. Wat moet ik doen?
Indien u zelf geen beheerder bent, dient u uw beheerder te vragen om de juiste machtigingen op het nieuwe middel te activeren.
-
Hoelang duurt het voordat mijn aanvraag is verwerkt?
Aanvragen voor nieuwe eHerkenningsmiddelen worden gemiddeld binnen 1 week verwerkt (indien correct en compleet ingevuld).
-
Welk betrouwbaarheidsniveau heb ik nodig om in te loggen bij de Belastingdienst?
Om in te loggen op Mijn Belastingdienst Zakelijk, bijvoorbeeld voor de aangifte omzetbelasting, heeft u eHerkenning niveau 3 nodig. Maar het kan ook met het goedkopere, maar beperkte eHerkenning 3 Belastingdienst.
-
Hoe wordt het betrouwbaarheidsniveau dat ik nodig heb bepaald?
Het betrouwbaarheidsniveau wordt bepaald door de dienstverlener. Deze heeft daarbij rekening te houden met de afspraken die er zijn gemaakt rondom de privacy van gegevens.
-
Hoe kan ik een gebruiker aanmelden als beheerder?
U kunt een gebruiker aanmelden als beheerder met een wijzigingsformulier.
-
Wie dient de aanvraag te ondertekenen?
Iedere aanvraag (of wijzigingsverzoek) moet worden ondertekend door een of meerdere bevoegden.
-
Is het annuleren van de fysieke identificatie bij AMP genoeg om mijn eHerkenning aanvraag stop te zetten?
Nee, het annuleren van de afspraak met AMP annuleert niet uw aanvraag voor eHerkenning. Deze aanvraag is immers al door ons verwerkt en gecontroleerd. De kosten voor deze verwerking worden dan ook gewoon in rekening gebracht. Wilt u uw eHerkenning toch opzeggen? Dat kan via dit formulier.
-
Is de aanvraagprocedure ook in het Engels beschikbaar?
Nee, de aanvraagprocedure voor eHerkenning is alleen in het Nederlands beschikbaar.
-
Waarom moet ik bij een upgrade het hele bedrag betalen?
Een eHerkenningsmiddel met een hoger betrouwbaarheidsniveau is een geheel ander product waar andere voorwaarden aan verbonden zijn.
-
Wat te doen bij overlijden wettelijk vertegenwoordiger?
U kunt uw aanvraag of opzegging per post met een begeleidende brief van overlijden naar ons toe sturen.
Activeren
-
Hoe kan ik mijn eHerkenningsmiddel activeren?
U kunt uw eHerkenning activeren op onze website. Hiervoor heeft u de activatiecode nodig die u per brief hebt ontvangen.
-
Waar kan ik mijn activatiecode invoeren die in de brief staat?
U kunt uw activatiecode invoeren op onze website. Hiervoor heeft u de activatiecode nodig die u per brief hebt ontvangen.
-
Hoe kan ik een nieuwe activatiebrief aanvragen?
Uw activatiebrief verloren of de code verlopen? U kunt een nieuwe activatiebrief aanvragen middels het mutatieformulier op onze website.
-
Ik wil mijn eHerkenning activeren, maar ontvang geen e-mail of SMS. Hoe los ik dit op?
Als u geen e-mail of SMS ontvangt om uw eHerkenning te activeren, dan raden we deze 3 stappen aan:
-
Welke machtigingen zijn er en wat zijn de verschillen?
Er zijn 3 soorten machtigingen. Algemene bevoegdheid, dienstverleners machtiging en diensten machtiging.
-
Wat kan ik doen als mijn eHerkenningsmiddel is geblokkeerd?
U kunt een nieuw wachtwoord aanvragen zodat uw account wordt gedeblokkeerd
-
Mijn activatiecode doet het niet. Wat moet ik nu doen?
Waarschijnlijk is uw brief met activatiecode verlopen.
-
Zijn er kosten verbonden aan het aanvragen van een nieuwe activatiebrief?
De tarieven zijn afhankelijk van het niveau eHerkenningsmiddel dat u heeft aangevraagd.
-
Waarom verschillen de kosten van een nieuwe activatiebrief per niveau?
De kosten per niveau verschillen vanwege de eisen die aan het niveau worden gesteld.
-
Wie dient de aanvraag te ondertekenen?
Iedere aanvraag (of wijzigingsverzoek) moet worden ondertekend door een of meerdere bevoegden.
-
Kan ik de afspraak met AMP op een ander adres plaats laten vinden?
Bij het maken van de afspraak kunt u op www.mijnafspraak.nl aangeven op welk adres u AMP langs wilt laten komen. Dit adres kunt u wijzigen tot een dag voor de afspraak.